Používáním tohoto webu souhlasíte, že využívá cookies pro reklamu. Další informace Souhlasím
Blog post image

Co je to Bitcoin?

Bitcoin je internetová open-source peněžní měna, kterou lze platit prostřednictvím zcela decentralizované P2P sítě. Hlavní unikátností Bitcoinu je právě jeho plná decentralizace; je navržen tak, aby nikdo ani autor nebo jiní jednotlivci, skupiny či vlády, nemohl měnu jakkoli ovlivňovat, ničit, padělat, zabavovat účty, kontrolovat peněžní toky nebo způsobovat inflaci. V síti neexistuje žádný centrální bod, ani nikdo, kdo by mohl o síti rozhodovat. Bitcoin je deflační měna. Celkové množství peněz je konečné a předem známo a jeho uvolňování do oběhu je definováno pouze matematickými zákony. V síti probíhají platby za minimální nebo žádné náklady. (Wikipedie)

Co je to peněženka a jak jí získám?

Peněženka slouží k uchovávání Bitcoinů nebo jiných virtuálních měn. Z pohledu uživatele jde o aplikaci, kterou si můžete nainstalovat do svého počítače nebo mobilního telefonu. Existují také online peněženky. Ty vám umožní uchovávat Bitcoiny na internetu. Variantu online peněženky nedoporučujeme, protože se vystavujete riziku napadení serveru hackerem a ztrátě peněženky. Poslední a nejvíce bezpečná možnost je hardware peněženka, která má několik prvků ochrany a doporučujeme jí pořídit v případě, že budete do kryptoměny investovat 10 a více tisíc kč. Pro menší částky doporučujeme nainstalovat Jaxx přímo z oficiálních stránek.

Jak probíhá objednávka kryptoměny?

Nákup kryptoměny na instacoin.cz začíná objednávkou. Na úvodní straně si zvolíte vámi vybranou kryptoměnu a dáte směnit, zadáte množství a zda chcete prodat či koupit, poté vyplníte emailovou adresu a adresu vaší peněženky nebo číslo účtu. Pokud potřebujete poradit se získáním této adresy, nebo peněženky samotné, kontaktujte nás a my vám poradíme.

Ihned po odeslání objednávky obdržíte emailem informace nutné k platbě bankovním převodem. Doporučujeme platbu odeslat z jedné z bank na kterých máme účty. Neustále rozšiřujeme počet bank, u kterých máme účet. Pokud si nejste jisti, jak rychle probíhá převod právě z vaší banky, kontaktujte nás.

Vaší platbu automaticky spárujeme. V ten moment je náš tým informován a my okamžitě odešleme kryptoměnu na adresu zadanou při objednávce nebo peníze na váš účet. Odeslání probíhá z bezpečnostních důvodů manuálně. Zároveň od nás obdržíte mail s potvrzením odeslání kryptoměny či fiat měny.

Ve výjimečných případech si vyhrazujeme právo objednávky stornovat bez udání důvodu. V takovém případě vás vždy budeme informovat e-mailem a v nejkratší možné době zašleme zpět vaší kryptoměnu nebo peníze.

Co znamená že objednávky odbavujeme neprodleně?

S ohledem na bezpečnost není náš systém kompletně automatizovaný. V okamžiku přijetí vaší platby pro vás ihned kryptoměny zajistíme za aktuální kurz. Fáze, kdy vám odesíláme kryptoměny nebo peníze je realizována manuálně. Dochází k tomu několikrát denně. Zpravidla do jedné hodiny od dokončení objednávky v pracovní době, při objednání mimo pracovní dobu se může odbavení o několik hodin prodloužit.

Co je identifikátor transakce TXID a jak ho získám?

Každá transakce v kryptoměnové síti má svůj identifikátor, který se označuje zkratkou TXID. Jde o 64 znaků dlouhý, unikátní řetězec číslic a písmen. Identifikátor může vypadat například takto:

c5370cbc702dde4fc1e7de5e99ad3be2bd831b3c928bd5932d6f18c0be7506d6

Pokud u nás budete chtít směnit kryptoměny za koruny, požádáme vás o zadání identifikátoru transakce. To nám umožní spárovat transakci s vaší objednávkou. Identifikátor transakce je k dispozici až po odeslání transakce do sítě. U většiny běžně používaných peněženek stačí pro získání identifikátoru přejít do sekce Transactions, rozkliknout nejnovější transakci a zkopírovat TXID.

Jak dlouho trvá bankovní převod?

Různé banky mají různá pravidla. Obecně je nejrychlejší poslat platbu v rámci jedné banky a ideálně v pracovní dobu. Některé banky provádějí okamžité transakce i do/z dalších bank. Doporučujeme se informovat u vaší banky, nebo nám napište a my vám poradíme.

Kde Mám jistotu, že mi za mé peníze skutečně pošlete kryptoměny?

Jsme česká firma a řídíme se Českým právním řádem. Naší strategií je nehromadit finanční prostředky ani kryptoměny. Za peníze, které nám pošlete, dostáváte kryptoměny, které okamžitě posíláme do vaší peněženky.

Vyhrazujeme si právo odmítnout jakoukoliv objednávku bez udání důvodu. To i v případě kdy nám dorazí vaše kryptoměny nebo peníze. V takovém případě kryptoměny/peníze neprodleně odešleme zpět na vaší adresu/vaše číslo účtu.

Za jak dlouho po odbavení objednávky se kryptoměny objeví v mé peněžence?

Ve chvíli kdy obdržíte email s potvrzením odeslání kryptoměny je již transakce odeslaná. Z principu fungování sítě je nutné tuto transakci ještě ověřit. Ověření probíhá automaticky v rámci sítě a může trvat od několika minut až po několik desítek minut. V emailu obdržíte také identifikátor transakce, podle kterého můžete sledovat průběh ověřování.

Jak mám zakoupenou měnu správně použít? Kde vůbec moje měna je?

Chcete-li měnu jen dlouhodobě držet, nic již dělat nemusíte, tzn. nemusíte zakládat žádné peněženky. Vaše měna již v podstatě v peněžence je. Peněženka totiž není nic jiného než Vaše adresa spolu se soukromým klíčem (čili dva dlouhé řetězce znaků). Nepotřebujete k tomu využívat žádné služby třetích stran - to je podstata kryptoměn. Vaše měna je zcela zcela v bezpečí tam kde je, protože je "na blockchainu", tzn. distribuovaná po internetu po světě a nikdo na ni nemůže, dokud nemá Váš klíč. Vaše měna tedy není ani "u nás", ani ve Vašem mobilu, ani ve Vašem Trezoru / Ledgeru, ani v peněžence Vašeho poskytovatele - vždy je v "blockchainu", tj. distribuovaná po světě prostřednictvím internetu.

Adresa Vaší peněženky Vám umožňuje podívat se kolik máte měny a můžete ji dávat dalším osobám, aby Vám na ni případně posílali další prostředky. Soukromý klíč (u někerých měn "seed") zase "odemyká" právo s měnou disponovat, tj. převádět ji dále. Soukromý klíč je z podstaty opavdu soukromý, tj. nikdy jej nikomu nedávejte, je to jako byste mu dali svou peněženku. Jediná situace, kdy doporučujeme někam zadat soukromý klíč, je okamžik, kdy budete měnu chtít někam dále převést nebo prodat.

Soukromý klíč si tedy velmi dobře uschovejte, aby se neztratil. Ideálně i vícekráte vytisknout a dobře uschovat (v počítači přeci jen není v bezpečí, počítač se může pokazit, být napaden virem apod.).

Klíč budete potřebovat někam zadat až v okamžiku, kdy budete chtít s měnou dále disponovat - převést ji jinam, nebo třeba prodat. V takovém případě budete potřebovat vhodnou aplikaci pro práci s kryptoměnou, do které svůj soukromý klíč "naimportujete". K výběru aplikací se můžete inspirovat na našem webu, nebo v návodech z následujících otázek níže.

Po dobu dlouhodobého držení však doporučujeme klíč nikam nezadávat a měnu nechat tak jak je.